1. GSC
Pierwszym krokiem jest zgłoszenie strony do Google Search Console. Należy dodać wszystkie wersje strony, czyli jeśli jest zainstalowany certyfikat SSL, strona powinna być zgłoszona w wersjach:
Kolejno należy wskazać wyszukiwarce Googla, która wersja strony jest preferowana i to właśnie ta wersja będzie widoczna na liście wyszukiwani.
2. META TAGI
Następnie uzupełnij
TITLE oraz
DESCRPTION strony. Pamiętaj, aby były one tematycznie powiązane z treścią strony. W TITLE umieść na samym początku najważniejsze frazy, możesz dodać również
miasto, w której prowadzisz swoją działalność. W DESCRPTION umieść opis zawierający odmiany lub alternatywne frazy kluczowe z TITLE.
3. CONTENT IS THE KING!!!
Treść, treść i jeszcze raz treść. Im jej więcej, tym lepiej. Dla ciekawostki – strony w USA są tak długie i nafaszerowane treścią, że można je przewijać wiele minut. Dziś świadomość treści i budowania
scrolling pages dopiero stawia pierwsze kroki. Prędzej czy później ten trend również dotrze do nas, zatem już dziś zadbaj, aby na Twojej stronie było jak najwięcej treści.
4. Nagłówki
Istotnym elementem treści jest odpowiednie sformatowanie nagłówków strony. Dobierz do nagłówków właściwe frazy kluczowe. Ilość nagłówków jest też istotna –
ale już to zadanie zleć specjalistom od SEO.
5. Mapa strony i robots.txt
Wygeneruj plik robots.txt i mapę strony xml. Mapę strony należy dodać do GSC, aby wszystkie strony mogły się szybko i skutecznie zaindeksować.
6. Usuń błędy
Usuń wszystkie błędy 404, ich listę generuje GSC. Wszystkie błędy 404 przekieruj na 301.
7. Alty
Każda grafika powinna być wyposażona w opis oraz opis alternatywny. Powinien zawierać on frazę i prezentować, to co jest widoczne na zdjęciu. Napisaliśmy na ten temat oddzielny poradnik, który znajdziesz
tutaj.
8. Nie zapominaj o paginacji
Jeśli masz bloga, nie zapominaj o prawidłowym ustawieniu paginacji, aby uniknąć duplicate content.
9. Linkowanie wewnętrzne
Linkuj wewnętrznie strony między sobą, aby ułatwić użytkownikom łatwe poruszanie się po stronie (przykład znajdziesz w punkcie 7. tego wpisu :).
10. Pogrub frazy w treści
Możesz dodatkowo pogrubić fraz w treści, by odpowiednio zwrócić na nie uwagę robotom indeksującym Twoją witrynę. Używaj tagu
zamiast , gdyż tag ten nie jest jedynie „fizycznym” pogrubieniem czcionki, ale również logicznym wyróżnieniem tekstu dla robotów.