Poznaj TOP 7 sekretnych cech skutecznych stron internetowych
- Bez kategorii
- 12 lipca 2018
Posiadanie strony internetowej to nie wszystko
Nie każda strona skutecznie przyciąga klienta. Od jej budowy, wyglądu, zdjęć, informacji zależy, czy przyciągniesz uwagę użytkownika na dłużej. Jaka powinna być firmowa strona internetowa, aby przyciągała uwagę, interesowała ofertą i sprzedawała? Poznaj top 7 cech skutecznych stron internetowych1. Responsywne strony internetowe
Po pierwsze i najważniejsze – RESPONSYWNOŚĆ. W dobie, gdy 60% Polaków przegląda strony internetowe na smarfonach i tabletach grzechem jest nie mieć strony responsywnej, czyli dostosowującej się do urządzeń mobilnych i tabletów. Dziś każda strona powinna być przystosowana pod użytkowników mobilnych. W naszej firmie projektujemy tylko i wyłącznie responsywne strony internetowe, które dostosowują się wyglądem do wszystkich ekranów, dzięki czemu można je przeglądać na komputerach, smartfonach, tabletach i telewizorach. Jeśli Twoja strona jeszcze nie jest responsywna, koniecznie to zmień, aby nie tracić klientów.
2. Strony przewijane w dół – scrollowane
Najnowszym trendem jest budowa stron scrollowanych, czyli przewijanych w dół. Dziś użytkownicy przyzwyczajeni są do przewijana, wchodząc na Facebooka czy Instagrama odruchowo przewijamy w dół post za postem, przez co te same oczekiwania mają się do stron internetowych. Mając wyrobiony odruch przewijania, wchodząc na witrynę chcemy ją przewijać w dół, rzadko kto klika na podstrony, dlatego tworzymy strony przewijane zgodnie z zasadą: im dłuższa tym lepiej. Strona powinna być maksymalnie długa. Obserwując rynek stron internetowych w USA, tam niemal każdy ma bardzo długą stronę internetową. Z posiadania takiej strony wynikają same korzyści, strony scrollowane:
- mają niski współczynnik odrzuceń
- przyciągają uwagę
- skuteczniej pozyskują klientów
- lepiej się pozycjonują, gdyż mają dużo treści
- są wygodne w nawigowaniu
3. Strony wygodne w nawigacji
Bardzo istotną kwestią jest wygoda nawigowania. Jeśli użytkownik trafia na stronę i napotyka trudności – automatycznie zamyka taką stronę. Użytkownicy Internetu lubią wygodę, prostotę, łatwość i szybkość odnajdywania informacji. Dostarcz im możliwie najwygodniejszą stronę. Zrób proste menu, widoczny kontakt i dodatkową strukturę strony w stopce.
4. Przejrzyste strony internetowe
Strona powinna być możliwie najprostsza. Im prościej tym lepiej. Zrezygnuj z niepotrzebnych elementów strony, które zakłócają i tworzą niepotrzebny chaos na stronie. Nafaszerowana niepotrzebnymi elementami strona jest męcząca dla oka i wprowadza niepotrzebne zamieszanie. Im mniej tym lepiej. Rozwijaj ciekawość użytkownika podając mu jedną informację po drugiej, stopniując jego zaangażowanie.
5. Szybka strona internetowa
Nikt nie lubi czekać, aż strona się załaduje. Jeśli masz przeciążoną stronę, nikt nie będzie chciał jej odwiedzać. Strona powinna być lekka i ładować się w 3-7 sekund. Jeśli na jej otwarcie trzeba czekać 10 sekund i dłużej, zapewne zostanie szybko odrzucona. Często długo ładująca się strona kojarzy się z awarią, doprowadza do irytacji, dlatego koniecznie zadbaj o to, aby Twoja strona ładowała się w błyskawicznym czasie. Ważne są tu zdjęcia, muszą być one odpowiednio zoptymalizowane, pisaliśmy o tym w naszym poradniku, który wyjaśnia, jak optymalizować zdjęcia na stronie.
6. Strona przyjazna SEO
Posiadanie strony to jedno, istotna jest również widoczność strony w wyszukiwarce, dlatego arcy ważne jest, aby strona była przyjazna Google. Strona powinna mieć odpowiednią strukturę wygodną dla użytkownika i jednocześnie przyjazną wyszukiwarce. Linki nie powinny posiadać ciągu przypadkowych znaków, powinny zawierać wyrazy dotyczące treści zawartych na danej podstronie. Ważna jest treść strony i profesjonalna optymalizacja. Ponadto strona będzie przyjazna SEO, gdy będzie się rozwijać, będzie szybko się ładować i będzie skutecznie zniechęcać do odrzucenia.