Rozwój eksportu nie dla każdego. Kto może zostać eksporterem?

Wprowadzanie firmy na rynki zagraniczne

Rozwój eksportu – jak rozwinąć zagraniczną sprzedaż?

Eksport, czyli rozwój sprzedaży na rynkach zagranicznych nie jest dla każdego. Nie każda firma rozwinie sprzedaż eksportową, gdyż sukces w postaci sprzedaży zależy od wielu czynników. Dowiedz się, co zrobić, aby rozwinąć sprzedaż na rynkach zagranicznych.

Jaka firma może być eksporterem?

Od 10 lat rozwijamy eksport, podczas naszego doświadczenia spotkało nas wiele przygód i już dziś wiemy, które firmy mają potencjał na rozwój sprzedaży na rynkach zagranicznych. Kto ma szanse podbić świat swoimi produktami i zostać eksporterem? Odpowiedź jest prosta: firmy, które chcą się rozwijać. Firmy, które nie inwestują w rozwój, nie mają szans zaistnieć na rynkach zagranicznych, gdzie wysoki poziom konkurencji wymaga często podjęcia wielu działań.

Zatem jeśli prowadzisz firmę produkcyjną i jesteś gotowy na rozwój – masz szansę rozwinąć stabilny eksport. Zacznijmy razem Twój rozwój eksportu.

Eksport wymaga elastyczności

Każdy rynek, zarówno polski, jak i arabski, niemiecki, duński czy brazylijski rządzi się swoimi prawami. Cała tajemnica rozwoju sprzedaży na rynkach zagranicznych bazuje na dostosowaniu produktu do wymogów rynku i zgłaszanych potrzeb. Producenci dążą do standaryzacji, jednak przy eksporcie wymagana jest odrobina elastyczności i chęć w dostosowaniu produktu do potrzeb rynku. Jeśli produkt nie będzie zaspokajał potrzeb – nie znajdzie klienta. Cena to nie wszystko, w eksporcie ważniejsze jest zaspokojenie potrzeb rynków zagranicznych, szybka reakcja, bezpieczny transport.

Rozwój eksportu wymaga czasu

Budowanie świadomości marki na rynkach zagranicznych wymaga cierpliwości i stałego nieustannego dążenia do osiągnięcia celu, a cel jest tylko jeden – jest nim rozwój sprzedaży. Stałe, systematyczne działania doprowadzają do zbudowania stałych kanałów sprzedaży.

Ile średnio czasu zajmuje nam osiągnięcie zadowalającego poziomu sprzedaży?

Około 2 lata. Tyle czasu nam potrzeba na zbadanie rynku, zbadanie potrzeb, zbudowanie świadomości marki, promocje produktów i nawiązanie bezpośrednich kontaktów w branży.

Czy każdy może rozwinąć eksport?

Kiedyś wydawało nam się, że tak. Dziś, po 10 latach rozwijania eksportu polskim producentom już wiemy, że nie. Trzeba być specjalistą w kilku dziedzinach i wiedzieć, jakie kroki podejmować, aby skutecznie rozwijać sprzedaż zagraniczną. Bez naszej wiedzy i doświadczenia, to jak stąpanie po omacku z zamkniętymi oczami. My mamy zawsze oczy szeroko otwarte, jesteśmy specjalistami od bezpośredniego docierania do zainteresowanych, wiemy jakie działania podejmować i przede wszystkim znamy potrzeby rynków zagranicznych. Wiemy, co będzie się sprzedawało w Europie, Arabii Saudyjskiej, Afryce. Może to produkty Twojej firmy?

Jeśli chcesz dołączyć do grona naszych klientów eksportowych, chcesz się rozwijać i chcesz sprzedawać swoje produkty klientom zagranicznym. Napisz do nas.

Chcesz dołączyć do grona naszych klientów eksportowych?

Napisz do nas.

    Zostaw swój komentarz tutaj